среда, 16. март 2011.

Zamena zadnjih sijalica (stop, migavac, rikverc, pozicija) + kontakti


Zamena zadnjih sijalica
(stop, migavac, rikverc, pozicija) + kontakti


- uzeti odvijač i specijalni ključ (šestougaoni i za kapice za gume) iz alata u rezervnom točku 


- specijalnim ključem ( plastičnim) pronaći rupu u gepeku, gde se nalazi jedan šraf - nosač zadnje grupe svetala, ako auto očuvan imate još uvek onaj mali tapacirung.


- odvrnuti šraf (paziti pri tom da Vam ne upadne u stub od auta i onda se možete oprostiti od njega)


- na  stubu skinuti plastikicu koja se vadi. 


- ravnim odvijačem skinuti plastikicu. 


- specijalnim ključem olabaviti šraf, pa ga odviti prstima (pazite da Vam ne ispadne)


- skinuti celu svetlosnu grupu


- otkačiti konektor i kada je već otkačen očistiti kontakte


- odvrnuti 4 šrafa  potreban "krstasti" odvijač


- podići poklopac, zameniti sijalicu


- pregledati i po potrebi očistiti kontaktne unutar fara


- voditi računa da gumicu od fara ne oštetite jer ćete u suprotnom imati vode u faru :)

Zamena sijalica na centralnoj konzoli i sredjivanje prekidača

Zamena sijalica na centralnoj konzoli i sredjivanje prekidača
preuzeto sa sajta www.fiat-lancia.org.rs

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=35283


понедељак, 14. март 2011.

PODIZAČ STAKLA ZAMENA ZUPČANIKA - SITNE POPRAVKE FIAT PUNTO - BEZ MAJSTORA

Zamena zupčanika u podizaču stakla
 - fiat punto - 
skidano sa suvozačevih vrata

Počnimo redom, odviti sve što se može na vratima, skinuti onu plastiku kod retrovizora, voditi računa da se žabica ne polomi,a i ako se polomi nije nikakva šteta :)
Postupak skidanja tapacirunga je sledeći
izvući ga od dole prema gore sa savih žabica i kada se dodje do gornje strane kod stakla onda uzeti neki tanji odvijač i pronadji gde se nalaze metalne žabice (u delu gde je zavučen tapacirung) i izvlačiti jednu po jednu. Nije bitno ako izvučete na silu i one ostanu unutra a ne na tapacirungu. Ako Vam se to desi onda ih polago dogurate kroz kanal do retrovizora i tu ih izvucite, stisnite nekim kleštima i podignite zube da se bolje uhvate na tapacirung.
Onda uzmite skalpel ili oštar nož i secite izmedju one bele folije i metala onaj lepak na sredini jer ćete morati posle i da vratite to isto.
onda sa ključem odviti podizač i isključite džek od napajanja, voditi računa da staklo bude obezbedjeno tj da Vam ne sklizne dole dok vadite podizač. Sa stakla se skida tako što otkačite plastičnu (zelenu) žabicu i onda izvucite staklo napolje.
Kada ste izvadili onda Vam je potreban Torx da bi odvili deo gde se nalazi zupčanik
zapamtite ili nacrtajte kako sajla prolazi (ako Vam se raspertla tj odvije) i onda izvadite polako zupčanik
zamenite ga, stavite malo masti da "podmazuje" i onda postupak vraćanja svega što ste skinuli.
DA NAGLASIM VELIKIM SLOVIMA obavezno prvo vratite ovaj mali deo (nalazi se na vratima gde se zaključava) na tapacirung jer je naknadno stavljanje KATASTROFA

....................................................................................zeljko.kreculj@gmail.com

PS
jes da malo iritira ona žabica što se odlomila kod retrovizora ali prozor sada funkcioniše :)

SVETLA - SITNE POPRAVKE FIAT PUNTO - BEZ MAJSTORA

Sredjivanje jako lošeg kratkog svetla na Fiat Puntu (automobili sa onim uskim farovima)
- prvo i najbolje ali i najskuplje je kupovina novog fara :)  ***  ovo ostavljamo za ne daj Bože
- drugo kome sam ja postupio je poliranje farova, rezultat vidljiv ali posle 5-6 meseci potrebno ponovo
- e sada treća i najteža metoda je okretanje DIFUZORA direktno u faru (bez otvaranja istog)
pa idemo redom:


prvo počinjem sa desnim farom jer mi se čini da ću se više zezati sa njim jer se sa te strane nalazi i isparivač od klime. Od alata Vam je potrebno torx T10 (potreban ako Vam nešto upadne unutar fara pa da bi mogli da odvijete), T30 sa njima je pričvršćen branik dva gore ispod haube i dva od dole kod kartera i jedan koji mi je dušu popio ispod "bubrega" kod točka, 10-tke su na farovima ima ukupno 3kom, ima jedna 8-ica isto kod točka i onih nekoliko krstastih koji drže taj "bubreg" plastičnu zaštitu od točka. Veliki odvijač i klešta će Vam biti potrebna za krivljenje i ispravljanje jezička koji drže difuzor.


Idemo redom


Sve što je označeno treba da bude odvijeno (ako hoćete da skidate oba fara onda treba isto odviti i na vozačevoj strani, ja nisam hteo tako pa sam skidao prvo desni pa onda levi far a branik nisam hteo ceo da skidam jer nisam znao kakva me iznenadjenja čekaju)
Voditi računa na žabicu od fara gde je pričvršćen, ja sam lako skinuo kada sam far lagano vukao sa desna u levu kao na slici gore. Slika dole pokazuje kako izgleda žabica.
Voditi računa da džek od struje ne čupate ako niste izvukli metalni osigurač.
Kada ste to sve odradili far ste izvadili napolje, izvadite H1 sijalicu i otkačite masu sa istog. Sada polako oštrim odvijačem i kleštima podignite jezičke koji drže i lagano izvući iz žabice i okrenuti, vratiti na mesto i pričvrstiti jezičcima. Pazite da Vam ona velika žabica ne ispadne skroz dole (meni nije uspela da se otkači ali koliko sam probao nisam ni uspeo da je otkačim ali "djavo nikada ne spava")


Ako imate živaca i volje (ja sam ih imao) odviti ta dva mala T10 šrafa i polako podići na gore i izvući neki metalni "usmerivač" i onda imate pristup sočivu da ga obrišete, mada kod mene je bio idealno čist.
Kada sve to odradite možete vratiti sve polako nazad. I to bi bilo to.
Odprilike je ovakva razlika gledano na zid, pa odlučite sami da li vredi.


..............................................................................zeljko.kreculj@gmail.com............